Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: gunnarius (16.05.18 23:56 ), lest 1256 ganger
Ticker: QEC
Endret: 17.05.18 00:02

RE^2: Reguleringer bekreftet å komme + konkurranse!!

Nå skal jeg ikke terpe mer på mitt syn om regs i et valgår, men snarere trekke frem frekkhetens nådegave som regjeringen i Quebec lanserer. Denne gang er det minister Isabelle som slenger om seg. Ministeren sendte 10. mai lovnad og oppfordring til regjeringen i Canada nærmest om å følge Quebecs linje vs. drivhusgass, ref. GHG.

Brevet angår primært kjøretøy.

Som kjent er metan en type GHG som vil følge med hydrokarboenene og fracking. Det vil automatisk ved økt gassproduksjon medføre ytterligere utslipp av metan i atmosfæren. Og ja, kortreist gass er bedre enn langt vekke fra. Men gassutvinning og produksjon genererer økt metanutslipp, som er drastisk mye verre ennn CO2.

Gitt regjeringen forserer og legaliserer natural gas utvinning og ytterligere forbruk v/fracking vil GHG garantert øke.

Bare det å satse på regs og hydrokarbonene, dvs. fossilt brensel som angivelig minister Isabelle bekrefter til minister McKenna (Canada) skal begrenses, er så frekt at det savner sidestykke.

Skal Quebec åpne opp for fossilt brensel, mens regjeringen selv forplikter seg til å redusere GHG og fossilt brensel?

Hvor er loggikken?

Greit det er valgår, men dette begynner virkelig å bli usmakelig.

Tror noen fremdeles at regs kommer før valget, 1. oktober?

Government of Quebec

Minister of Sustainable Development, Environment
and the fight against climate change
The member for Verdun

Québec, May 10, 2018

The Honorable Catherine McKenna
Minister of Environment and Climate Change
Government of Canada
200 Sacred Heart, 2nd floor
Gatineau, Quebec K1A OH3
NCC.

Madam Minister,

On April 2, 2018, the United States Environmental Protection Agency (EPA) announced
that it found the applicable greenhouse gas emission standards to be too stringent
light motor vehicles of model years 2022 to 2025, such
adopted by the previous US administration, and that it intended to
soften them.

As you know, Quebec is firmly committed to meeting the targets of
reduction of greenhouse gases that he has set. There is no doubt that the reduction of
fossil fuel consumption will be an important part of
in this sense. It is in this context that many citizens, groups
environmentalists and civil society stakeholders. governments to
position with respect to the EPA announcement.

The California government issued a press release on April 2, 2018,
specifying that the EPA's decision did not affect its intention to implement the standards
programs that have already been agreed, in order to improve its balance sheet
fuel consumption and reduce air pollution.

The Quebec government wants to maintain emission standards for
model year 2022 to 2025 light motor vehicles, already planned by your
government in collaboration with the previous US administration.
It must be emphasized that this maintenance is essential to the achievement of gas reduction targets.
of our two governments.

Please accept, Madam Minister, the expression of my highest consideration.

ISABELLE MELANÇON

http://www.mddelcc.gouv.qc.ca/communiques/2018/lettre-IMelancon-CMcKenna-normes-vehicules.pdf