Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: tixis (12.04.18 08:49 ), lest 11263 ganger
Ticker: NANO

Nano - Gårsdagens handelslogg

Dette har jeg sendt til OB nå.

Jeg har det siste par årene etter at Nano ble hentet opp i OBX listen fulgt med handelsloggen til Nano.

I perioden fra det skjedde frem til nå, vel jeg har jo ikke oversikten etter regelendringen hvor man ikke viser hvem som kjøper og selger, har XTX kjørt hele ti-poster frem og tilbake med mellom 50 og 200 handler om dagen.
Hvorfor gjør de dette?

Nå etter at Costa måtte gå og aksjen gjorde et kjempecomback fra 37 tallet til høyt 64 som høyeste mandag denne uka, har dette tatt fullstendig av men med nytt antall aksjer i posten. Nemlig 50 aksjer.

Jeg har kopiert handelsloggen til Nano i går 11.04.18 og sortert den etter antall aksjer.
Hvis du blar deg nedover som kommer du til 50 aksjer poster.
Der vil du se at i går ble det omsatt 614 stykker 50 aksjer poster. Det ble totalt kjørt 2371 handler i aksjen.

Det betyr at nærmer 40% av alle handlene i aksjen i går var 50 aksjer poster.

I mitt hode så er dette ikke normale ordre.
Er det noen som vil stoppe oppgangen i aksjen og ved å kjøre slike poster ved stadig lavere kurser for å presse kursen nedover.
Jeg sitter med en følelse av at det foregår handler i denne aksjen som ikke er helt etter intensjonene til reglementet hos OB.

Det som også er interessant og se på er disse opplagte hele ti poster som kjøres.
Hvor mange poster gikk ned kontra opp. Dette for å få et bilde av om det er intensjoner bak disse handlene.

Under følger en oppstilling av en del ti poster handler fra i går

20 aksjer Totalt 80 handler. 62 handler gikk på lavere kurser og 18 gikk på stigende kurs
50 aksjer Totalt 614 handler. 323 handler gikk på lavere kurser og 291 gikk på stigende kurs
100 aksjer Totalt 142 handler. 76 handler gikk på lavere kurser og 66 gikk på stigende kurs
200 aksjer Totalt 53 handler. 39 handler gikk på lavere kurser og 14 gikk på stigende kurs

Dette er 66% av alle handler i går og man kan entydig se at presset er nedover.
Er dette naturlig handler?
Ligger det noe annet bak disse handlene enn ærlig og redelig aksjehandel?