Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Snøffelen (20.03.18 15:30 ), lest 9165 ganger
Ticker: PCIB

PCIB - Noen kommenterer til dagens presentasjon

Først må jeg si at det er litt skuffende at de ikke hadde klart å innrullere flere enn 4 pasienter i extension-studiet i løpet av 2017, jeg hadde faktisk trodd at de skulle klart alle 12 (som vel var tallet de kunne maks innrullere).

Det som var bra er at PCIB sa at myndighetene nå har konkludert på alt hva som kreves for en randomsiert pivotal fase 2, og ikke minst hva en AA/CMA vil kreve.

Dermed er nå jobben i PCIBs sine hender mtp å utforme den pivotale fase innenfor det rammeverket, mao ikke noe myndighetskluss i sikte. Det er betryggenede. For de andre biotek jeg kjenner til på OSE er situasjonen motsatt, skjebnen ligger i hendene på myndighetene. Ikke en uvesntlig forskjell.

Jeg har vel lenge påstått at PCIB ikke har noen konkurrenter som kan matche PCIB sine resultater (not even close), men fra dagens presentasjon så ser vi at PCIB faktisk ikke har noe konkurrenter, i det hele tatt!!

På slidene om competetive landsape så er det ingen konkurrenter i eCCA, extra hepatic cholangiocarcinoma, hverken i fase 1/2 eller i pivotal fase!

Og den informasjonen stiller selvsagt inklusjons-tregheten, og en liten forsinkelse av oppstarten av den pivotale faseen, i et helt annet lys.

Selvsagt kjipere med forsinkelser når man har drøssevis med konkurrenter (som de aller fleste biotek har) enn om man har null konkurrenter.

Dagens tap forblir det det er, et papirtap, og dagens.