Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Reserven (15.03.18 22:21 ), lest 4813 ganger
Ticker: THIN
Endret: 15.03.18 22:28

Er Davors dager i THIN talte hvis han ikke snart leverer?

 
Artikkel i FA 16.03.2018 (morgendagens):
http://bit.ly/2018-03-16__FA_1_28-29__Mølsæter-og-First-Fondene-kjøpes-opp

Nedenstående i den blå "faktaruten" i artikkelen, om UBON PARTNERS, er interessant. Hører i fra vanligvis pålitelige kilder at Mardia ikke sluttet frivillig i IDEX, men fikk sparken etter påtrykk fra Woodford, Invesco og et par andre av de største aksjonærene.

"Uttaler selv
at investeringene skal konsentreres i
nystartede selskapet eller selskapet
med store utfordringer, OG AT PARTNERNE
TAR EN AKTIV ROLLE I DE INVESTERTE
SELSKAPENE."

----- ----- ----- ----- -----

THIN kursfallet mandag, tirsdag og onsdag denne uken, skyldes sannsynligvis følgende artikkel i FA mandag 12.03.2018:
http://bit.ly/2018-03-12__FA_19_22-23__Krise_for_IDEX-_og_THIN-aksjonær

Som er typisk FA 100% bevisst negativ vinkling og fri diktning basert på denne FT artikkelen:
http://bit.ly/2018-03-02__FT__Neil_Woodford_battles_to_retain_his_position_in_a_cut-throat_game

FA utelater fakta som at dette har vært kjent i nesten 1 år (FT har skrevet om det flere ganger), og at alle Woodford fondene til sammen har investert langt UNDER 1% av kapitalen i IDEX og THIN. Slik at sannsynligheten for at Woodford må selge seg (betydelig) ned i IDEX og/eller THIN er forsvinnende liten.

Henrik Charlesen (norges desidert dårligste journalist, knepent foran Lars Tore Brandeggen) utelater f.eks. bevisst å nevne at FT artikkelen sier at en talsperson for Woodford presiserer at Woodford overhodet ikke har hatt noen som helst problemer med å løse inn fondsandeler, selv til store andelseiere som Jupiter og Aviva.

Ble ikke bedre av at møkka Xtrainvestor med klipp og lim gjorde sin egen enda mer negative vinkling som de postet i BørsXtra BLEKKA si mandag 12.03.2018:
http://preview.mailerlite.com/o4d5k3/845402192436269594/d3b8

Har i FA artikkelen med oransje merket det som i Xtrainvestors BørsXtra er ren avskrift av FA artikkelen. Med Blått merket det avsnittet som Xtrainvestor har trukket sammen til:
"Iht siste flagging eier Woodford-fond drøye over 25% av begge selskapene."

Mer om drittjournalistikken til FA og Xtrainvestor her:
http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2427683