Det nye forumet finner du her

Tilbake til: IT og kommunikasjon
Innlegg av: Sente (08.01.18 17:05 ), lest 4101 ganger
Ticker: FUNCOM

Funcom - en liten oppdatert analyse

Har vært så stille her i det siste at jeg følte for å fyre opp stemningen med en oppdatert analyse.
Min første analyse før Q3 resultatet finner dere her: http://forum.hegnar.no/thread.asp?id=2410231 og nå som året er over er det på tide å oppdatere denne. Jeg traff veldig bra med revenue, men utgiftene for Q3 var noe høyere enn jeg regner med, så dette er nå korrigert i et nytt regneark som er linket i neste post.

Kort oppsummert: Basert på diverse PE bør Funcom ligge på 3 til 4 kr.
Januar blir en spennende måned. Mens vi venter nyheter for nye spill og samarbeid kommer også emisjonen som vil sette et preg på kursen. Føler kursen kan gå hvor som helst fremover. Risikoen er nærmest borte med emisjonen, men nyhetstørke betyr kursen kan manipuleres eller dumpes ned om ønskelig.

Lite tilbakeblikk på Q4:
Salget av CE har vært skuffende, men jeg legger inn noe salg siden Steamspy økte noe før nyttår. Jeg tenkte å skrive null salg gjennom året, men vinter salget brakte tydeligvis inn noe. Steamspy viser i dag ca. 705k og det er det jeg estimerer salget har vært i hele 2017. På xbox vet vi ikke, men regner ikke med det har vært noe særlig salg der heller. Mine estimater sier vi er ikke på millionen totalt solgte enda, men vi nærmer oss.
SWL mister fortsatt spillere, om ikke i samme tempo som tidligere. Revenue har startet å stabilisere seg ifølge Q3 rapporten.
Hide and Shriek gikk free to play med en massiv boost i antall spillere online, så jeg legger inn en økning under «offline» revenue.