Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Offshore
Innlegg av: Jæims Bånn (11.12.17 23:51 ), lest 4471 ganger
Ticker: REACH
Endret: 11.12.17 23:52

REACH - Hva skjer framover med skipene?

Det er nå gått over 4mnd siden Reach sendte børsmelding utover Q-presentasjoner. 4/8 ble LOI bekreftet, som i sin tid ble meldt 13/7.
I praksis 5mnd uten nye børsmeldte begivenheter!

Dette får spekulanten til å klø seg i både hode og fingre.. Her er min spådom for tida framover, med flere påstander uten bevis;)

Normand Reach: Ligger nå PÅ Risøy i Aibels rike. Opprinnelig destinasjon var ikke Haugesund.
Jobben Down Under kastet ikke av seg all verden. Rett etter NR vendte nesen hjem ble SOFF(eier av NR) tildelt kontrakt hvor de måtte bygge om skip. Jeg tror Reach har større planer enn å bytte kronestykker med McDermott..
OTS har meldt at de skal selge deler av sin virksomhet. Jeg synes det lukter Onarheim av alt fra formuleringer i meldinger til timing og finansposisjon i OTS. I nesa mi (som er ganske tett idag) lukter dette en monteringsjobb innen vindkraft/kabel for Normand Reach, med OTS's utstyr. Strategisk vil det være veldig klokt å preppe NR maksimalt nå i den kalde tida. NR er det eneste skipet Reach har forpliktelser på, det er derfor svært viktig å lande rundt 6mnd kontrakter tilsammen per år i 18 og 19 på dette skipet. Statoils satsing på vindkraft er et tydelig signal om hvor det er nyttig med kompetanse i årene framover. Såvidt jeg skjønner er Aibel langt framme.

Edda Fonn: Ligger hos Westcon Yard.
Syrveyor 2 vil nok bli montert her iløpet av 1 mnd eller 2. Tror det blir lite jobber før mars, men da forventer jeg at EF står meget sterkt i et bedret marked med nytt utstyr.

Havila Subsea: Går i spot, og har siste mnd hatt 2 jobber ved rigger på noe som ser ut som kort varsel.

Så får vi se om krystallkula er pusset godt nok til jul;)