Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Industri
Innlegg av: GoldenMean (17.11.17 22:53 ), lest 5315 ganger
Ticker: NSG

Norske Skogs framtid

Da gikk det enda en uke og no news. Det er dessuten bare flisespikkeri uansett. Løsningen man prøver å trade nå er katastrofalt dårlig for alle andre enn de sikrede obligasjonseierne samt antageligvis GSO (som lager kvalm nå). Katastrofal for aksjonærer og usikrede obligasjonseiere (ser bort fra CDS for det har jeg ingen oversikt over). Den kan også vise seg å bli katastrofal for de ansatte og de ansatte i tilknyttet næringsliv rundt de norske og utenlandske fabrikkene.

Christen Sveaas er en seig jævel. Det tror jeg. Men dette er dessverre ikke i hans makt. Vi ser i økonomisk presse i dag at hans fokus som investor også spenner bredere enn løsning i NSG. For meg er det forståelig. Men samtidig innser jeg at løsningen her ligger hos andre enn Sveeas.

Den ligger hos en klartenkt ledelse som vet å holde roen og benytte muligheter som fortsatt ligger åpne. Det finnes løsninger på dette som er langt bedre enn alt som er skissert hittil. Men det krever ryggrad og dedikasjon ja. Kapteinen i en slik prosess må være nesten monoman. Kan ikke sysle med andre ting da. Beklager.

Har hatt to konstruktive samtaler med Tom Rogn denne uken. Og mitt siste forslag hadde de IKKE gått etter tidligere.

Vi får se