Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: ak78 (14.11.17 09:08 ), lest 9586 ganger
Ticker: QEC
Endret: 14.11.17 13:26

QEC - for oss som tenker langsiktig

Det er krevende å være bitte liten småaksjonær i QEC.For min del er det nå røde tall som blir mer og mer røde for hver dag som går. Men jeg er veldig trygg på at vi skal OPP,MYE OPP!
Jeg har brukt mye tid på å sette meg inn i QEC siden i sommer og er STERK i trua! Fakta og mye av det jeg finner støtter opp mitt syn på dette.

Fra Q3 2017:

Kakwa:
«Production from this area has almost doubled since the first quarter…».
«Benefitting from improving prices»
"We will participate in eight wells this year» (s 1)
«Subject to the operator´s plans, we intend to participate in similar drilling program (8 wells pr/year) going forward». S. 1.
«By this time next year, the operating capacity of the central facility will have doubled from about 23 MMcf/d to about 43 MMcd/d» (s1).

Flere Joint ventures eller oppkjøp er mulig i Kakwa.«We are looking at alternatives to develop out operated acreage». (s 1).

Quebec:
«Final regulations early next year other taking info account public comments».
.«As we await the final regulation…our goal is to ensure local communities are supportive for our pilot projects». (s2)
«We are initially looking at municipalities that have supported us in the past…We are advocating revenue sharing with these municipalities so they participate financially in the benefits of development». (s 2).
«Over the next 12-18 months, we plan to finalize our clean gas initiative, permit with the government and seek the necessary local support. This could see us return to the field sometime in late 2018 or early 2019»

Jordan:
«The move to reusable capsules for their (Red Leaf) EcoShale process could be key to commercializing our multi-billion barrel oil shale in Jordan».
«In the third quarter, Red Leaf commissioned a feasibility study to assess the costs of this reusable capsule design specifically for the Jordanian oil shale».
«We expect to have preliminary estimates for all these costs in the first quarter of next year». (s 2)
«We are looking at increasing our netback by upgrading the crude oil to refined products…». (s 2)
«We are diligently working to make the economics for our much larger project in Jordan equally compelling at current prices». (s 3).
«Red Leaf holds US$ 100 million in cash and no debt.» (s 10).

Det er IKKE planlagt emisjon:
«…the company should generate sufficient cash flows and have access to sufficient financial liquidity to meet its foreseeable obligations in the normal course of operations». (s 17)
«Questerre belives that they can be monitored and managed» (s. 19).
. «….on the basis that the company expects a protion of the disputed amount may be settled within the next year prior to the scheduled trial». (s 40).

Det jeg HAR bekymret meg for er om den ekstremt lange og trange fødselen i Quebec vil tappe selskapet for penger slik at det rett og slett ikke klarer stå løpet ut??
- Men å stå til Q1 18 som er datoen både myndighetene og selskapet sier endelig regulering vil bli iverksatt, DET klarer de!!

Og nå når utviklingskostnadene synker, såvel som produksjonen øker, ser det ut som om QEC nå snur skuta og vil levere bedre og bedre resultater fremover. Uavhengig av Quebec.

Blir interessant når Jordan også skal prises inn i aksjen i Q1. Jeg vil ikke sitte på sidelinjen da.

Jeg syns også det er et poeng i at det er liten produksjon i forhold til investeringer av penger og tid. MEN samtidig er jo QEC et utviklingsfirma for ukonvensjonell utvinning, det er jo dette de driver med.Å lete, finne og gjøre klart til produksjon.

Det jeg ser frem til er når reguleringen er i boks i Quebec. Hvilke kjøpere står da klare? For det skriver jo QEC selv i sin Q3 rapport at de jobber med....

Og det samme vedr. GIGA feltet i Jordan. Som har en svært rask fødsel....der vil nok ting skje fort. Så hvem står klare for å kjøpe der?