Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: OddHarker (12.09.17 21:14 ), lest 15851 ganger
Ticker: QEC
Endret: 15.09.17 09:47

QEC – Reguleringene – når kommer de?

Flere kilder, bl.a. i følge Domus og Lightoil, har hørt at reguleringene skulle være klare 12., 15. eller «snart», som omtalt her på forumet de siste dagene. Det er all grunn til å tolke dette som at reguleringene faktisk vil komme veldig snart. Nøyaktig dato er vanskelig å vite, men heller ikke egentlig viktig. Reguleringene er en del av implementeringen av en allerede vedtatt lov, har vært varslet av regjeringen og vi VET at de vil komme.

Siden reguleringer normalt publiseres på onsdager og fredager har jeg lett for å se for meg at en beslutning om offentliggjøring fattet tirsdag den 12. kan munne ut i en publisering onsdag den 13. canadisk tid (som vel i praksis kan bety torsdag norsk børshandelstid) eller fredag den 15. canadisk tid (som markedet i Norge kanskje ikke rekker å reagere på før over helgen). Kanskje har de kildene som har ment 12. og 15. begge hatt rett på hver sin måte: en beslutning den 12. (en atypisk dag for offentliggjøring av reguleringer) og en offentliggjøring den 15.?

----

***Oppdatering onsdag morgen norsk tid:

Se også innlegg av Silver fra i dag der han også nevner reguleringene:

https://questerre.wordpress.com/2017/09/12/reprising-og-shortinndekning/

----

***Oppdatering onsdag kveld:

Karl Oscar Strøm twitrer fra Pareto-konferansen:

"Questerre CEO expect Quebec oil & gas regulations released "anytime" - days rather than weeks."

Dette rimer jo godt med det Domus og Lightoil har skrevet tidligere; selv om det er vanskelig å vite nøyaktig dag, tyder alt nå på at vi kan vente reguleringene denne uken eller neste uke.

----

***Oppdatering torsdag kveld:

Domus skriver i en kommentar: "Vi ser det sniker seg ut nye anslag hele tiden ref Strøms kommentar fra Binnion, og en kommentar jeg fikk fra Canada i dag som sa at reguleringene er rett rundt hjørnet og senest innen månedens slutt."