Tilbake til: Bil og motor
Innlegg av: ZaloUltra (25.08.17 10:44 ), lest 573 ganger
Endret: 25.08.17 10:48

RE^1: Mine spådommer om høyt verditap på dieselbiler holder vann

moderne dieselbiler verken bråker eller forurenser

tvert om er det vanskelig å skille de nyeste dieselmotorene fra de nyeste bensinmotorene basert på motorlyd. Tikking fra dyser og ventiler er eliminert, vibrasjoner er eliminert.

De som ikke har opplevd en moderne dieselbil bør snartest prøve en tur med en ny Mercedes E220d eller BMW 530d

530d/540d er forøvrig "kongen" i markedet nå. NYDELIG rekke6 med dynamikk og lydbilde som får frem assosiasjoner til en V8.

Tidligst i 2019 vil man få de første E350d i Norge basert på det neste 10-årets dominerende drivlinje hos mercedes, OM656-versjonen med rekke 6 som kanskje vil tukte BMW på drivlinjen i 530d/540d.

Jge har nylig testet 530d og vil bringe mine erfaringer fra den opplevelsen i egen tråd, soon. La det være klart: 620 newtonmeter ER moro.