Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: donkeykong (09.05.17 09:51 ), lest 7803 ganger
Ticker: NANO
Endret: 09.05.17 10:38

NANO - Arm 4 fase 2 er etter alle solemerker igang!

Som tidligere skrevet på forumet trodde jeg at NANO ville børsmelde SRC sin "lille" konklusjon etter å ha sett på 3-6 pasienter som har fått 20/100. Det har de ikke gjort. Samtidig har NANO aldri guidet at denne SRC-konklusjonen ville børsmeldes. Det gjorde de i høst.

Ja, Costa sa; "I think SRC will meet in a feew weeks" etter q4, han sa IKKE at de ville børsmelde resultatet. Det var kanskje derfor han tok seg friheten til å si at de skulle møtes(?). Veldig logisk i min bok.

Når Tone Kvåle sier at de vil børsmelde SRC sin beslutning så tror jeg det er den "store" beslutningen/anbefalingen - vedrørende hvilken dose som skal benyttes i PARADIGME.

Side 7 på Deutsche Bank Health Care Conference-presentasjonen var derfor meget interessant. Det er for første gang huket av at de har sett safety/efficacy i arm 4. Samtidig er den røde sirkelen som indikerer at rekrutteringen er fullført er fraværende. Hvorfor? NANO rekrutterer etter alle solemerker til Arm 4 fase 2.
Fra endringssøknad til REK leser vi at de skal rekruttere 10-15 pasienter ved anbefaling fra SRC.
"Dersom SRC finner denne dosen sikker etter vurdering av sikkerhetsdata på 3-6 pasienter, vil fase 2-delen av studien utvides med 10-15 pasienter for å innsamle ytterligere informasjon om dette doseregimet"

Jeg er forholdvis sikker på at dette vil fremkomme under q1 24. mai.

PS:
Vi hadde nok oppdaget en eventuell oppstart av arm 5.
Clinictrials operer med fire armer; https://clinicaltrials.gov/ct2/show/NCT01796171?term=lymrit+37-01&rank=1