Det nye forumet finner du her

Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: Warom (11.01.17 22:25 ), lest 2433 ganger
Ticker: APCL

APCL,emisjon del 2

Tråden er full, og starter ny med denne fra PranX samt svar fra AttOgFram

Utfordring til baiserne eller de som vurderer salg imorgen;

Antatt at emisjonen går igjennom, vennligst forklar hvilke risikomomenter dere ser før h2 2017.

...

NåSnurDet - vi vet at de har trengt likviditet dette er åpent diskutert på dette fora - spørsmålet er hvorfor de ikke hentet mer når de nå gjennomfører en emisjon. (Deres investorbase har så langt investret ca. 450 MUSD i selskapet (ikke korrigert for valutasvingninger), så når de gjør en overnight targetted bookbuilding, så er det vanskelig for meg å tro på at de ikke kunne ha skaffet et større beløp om de skulle ha ønsket det...

Vi tolker alle fritt, men denne mini-emisjon er "when the dust settles" bull i mine øyne.

-------------------------

PranX, for meg er risikomomentene i hovedsak tre:

* De henter ikke nok penger (hadde de hentet inn 20 millioner USD, skulle jeg kjøpt i morgen).
* De er fortsatt på overtid med farmout eller lisensforlengelse på alle lisensene i Gambia og Senegal.
* Situasjonen i Gambia (men for meg er den til å leve med nå som de har hentet inn penger til å overleve for).

At det er Afrika og at ting tar tid der er noe som alle som investerer her burde være klar over, derfor er det så viktig at de har penger til litt mer enn bare å klare seg noen måneder til.

Vi får jo se i morgen hva institusjonelle/større investorer sier om risikoen, og hvor stor risikorabatt de eventuelt vil ha.