Tilbake til: Farma og medisin
Innlegg av: Medisinmannen (31.12.16 14:22 ), lest 8234 ganger
Ticker: PHO
Endret: 31.12.16 14:23

Photocure: 2017 et avgjørende år for selskapet

Jeg er langt fra fornøyd med 2016 og det selskapet har levert i år. 2017 blir avgjørende for selskapet. Sitter man igjen kun med TURBT markedet så er det ikke mye å se frem til.

De nærmeste månedene blir avgjørende og vi venter på følgende meldinger:

1: Lovforslaget "Ensuring Equal Access to Treatments Act of 2015". For første gang så guidet Hestdal et mulig gjennombrudd i november/desember. Ingenting skjedde. USA satsingen har kostet oss dyrt og full refusjon hadde vært flott for selskapet, men USA er rett og slett et sykt land der mye rart kan skje. Lykkes man så kan det bli svært lukrativt.

2: Surveillancemarkedet: Pasientinklusjonen skulle være ferdig i 2016 og det ble ifølge Hestdal gjort mye bra arbeid Q3. Resultatet får vi i 2017 og det bør ikke drøye så lenge mtp primary endpoint. Hvis man lykkes med dette studiet så vil USA satsingen for TURB være med å gjøre Surveillancemarkedet enda mer lukrativt. Full refusjon i følge Hestdal og her bør det ikke ligge noen uventede overraskelser.

3: Cevira: Vi venter fortsatt på en avtale for et fantastisk produkt. Hvorfor satser ikke biotek mer på medisiner som tar "svineriet" på et tidlig stadie? Er det kun medisin på et sent stadie som er interessant? Hva med å hindre at unge kvinner i produktiv alder bli syk? Cevira kan være et gjennombrudd for Photocure, men med tanke på tiden som har gått så virker ikke Cevira å være så lukrativt.

4: Visonac: Aknemedisinen som vi alle trodde var svært attraktivt på grunn av problemer med antibiotikaresistens innen aknemarkedet. Har vi bommet også her?

Jeg vet ikke hvor lang tid Hestdal skal få, men jeg tror flere ting bør materialisere seg hvis Hestdal skal sitte spesielt lenge etter GF.

Nå er det mange som vil vite hvorfor Cevira, Visonac og lovforslaget ikke har fremgang.