Tilbake til: Olje og energi
Innlegg av: bottollo (31.01.14 17:09 ), lest 3254 ganger
Ticker: IOX
Endret: 31.01.14 18:06

LLA-47 Colombia

Analyser av 2D seismikk tyder på (50% sjanse for) at det kan utvinnes 14,4 MMbl i området. Denne blokken kartlegges nå med 3D seismikk og 6 mill USD vil bli belastet i Q4-13. Dette skal koste ca. 14 MUSD og hele dette beløpet er tjent inn i Q4 og vel så det. Fjell sa på Q3 fremleggelsen at de ville prøve å få til 50 % farm out etter at 3D seismikk er ferdig. Jeg håper vi tjener så mye penger at vi kan kjøre på dette området alene. Vi har nå også garantert en solid inntjening helt til ICC saken avgjøres endelig. Q1 blir ikke mye dårligere enn Q4-13 ser det ut til foreløpig. Fjell sier det er store muligheter her og (jeg mener) vi bør da satse alene her. Skal heller være med på en emisjon senere om dette slår helt feil. Treffprosenten til IOX er pr.dags date meget høy.
8 boringer er planlagt til å være utført til Nov-15.(De siste 24 MUSD kan brukes frem til Nov-15, så flere kvartal igjen for å tjene inn dette). Se 10 min ut i videoen. I løpet av Q1 vil resultater bli offentliggjort. Kan vi håpe på mer info på Q4 fremleggelsen, det skal også legges frem en plan for boreprogrammet ?

http://www.interoil.no/?page_id=65