Det nye forumet finner du her

Vennligst skriv inn kommentar på hva du mener er upassende og trykk send. Dersom kommentar ikke er nødvendig, vennligst trykk send direkte. E-post adressen brukes kun for å få kontakt med deg i forbindelse med advarselen.

E-post adressen er ikke gyldig. Vennligst legg inn på nytt.

KommentarE-post adresse:
Innlegg av: oddivar (21.05.18 12:53 ), lest 2756 ganger
Ticker: ELE
Endret: 21.05.18 13:02

RE^1: ELE - Kursutviklingen mm (5)

Yess.

Du peker på vesentlige punkter som jeg mener det er grunn til å ta alvorlig og være bekymret for.

BO har nok ikke incentiver til å sitte med så mye aksjer selv, men kan være designet på en slik måte at Auplata får tilgang til en stor mengde aksjer via BO. Jeg vil heller ikke bli veldig overrasket om Auplata etter hvert krever endret styresammensetning og kan i enda større grad styre selskapsutviklingen i "sin retning".

Som en ekstra detalj, er det også vært å merke seg følgende relatert til forslag om opsjonsprogrammet (Sak 6):

"...dersom en aksjonær blir eier av mer enn 90 % av aksjene i Selskapet innen en frist på 3 måneder, har opsjonsinnehaveren rett til å utøve samtlige av opsjonen, uavhengig av om de er opptjent eller ikke..."

Det kan synes som Styret vil få et, unødvendig, incentiv til å facilitere et oppkjøp?

...men det fortsatt en god stund til EGF...

...jeg stiller der - gjør du, eller andre?